fredag 26. juni 2009
Sommeren er her!
Lagt inn av Elisabeth kl. fredag, juni 26, 2009 0 kommentarer
onsdag 17. juni 2009
Morgenstund er tull i grunn?
Litt trøtt start på dagen etter å ha malt til langt på natt igjen, men om få uker skal jeg senke skuldrene og slappe av i huset til foreldrene mine - i Brasil! :D Fantastisk sted å være, og dette blir 3. sommerferien vi tilbringer der. Store og små stortrives, og bare tanken på milelange strender og SOL hver dag får det til å krible godt i magen! De leier forresten ut huset ellers i året, så om noen har lyst på en Brasiltur kan de ta en titt på www.bricksite.com/brasil. Vi flyr via Lisboa hvor en natt på hotell er inkludert i flyprisen, før vi reiser videre til Fortaleza på under 7 timer! Ikke ille det altså.. og 20 min. fra flyplassen er huset og stranda:)
Ble noen bilder i går, og flere i dag håper jeg... Fått ferdig et bestillingsbilde til, men mottok samtidig en ny bestilling så da er det bare å stå på;)
MÅ få litt orden på hus og hjem i dag også! Kantklipping er første på lista.. kjedelig.. men nødvendig.
Her er litt fra gårsdagens produksjon..
"Rosa engledrøm"
"Letter from Paris"
Lagt inn av Elisabeth kl. onsdag, juni 17, 2009 0 kommentarer
Etiketter: Romantiske hjerter og nostalgiske motiv
mandag 15. juni 2009
Travle tider
Jeg som trodde jeg hadde litt god tid for en gangs skyld, men dengang ei;) Har noen bestillingsbilder som jeg MÅ ha ferdig før ferien i juli, og to av de er dåpsgaver som skal gis til helgen. I går fikk jeg mail om at den ene må leveres allerede onsdag, og da fikk jeg farta på meg!
Monterer foto på lerretet, og så maler jeg rundt og føyer til 
tekst etter ønske. Blir veldig personlige gaver, og nå er det
høysesong for bryllup og dåp. Morsomme bilder å lage, men
samtidig et stort ansvar å lage noe på bestilling. Jeg er alltid
litt engstelig for at oppdragsgiver ikke blir fornøyd, men så
vidt jeg vet har det gått fint hittil ihvertfall:)
Andre prosjekt denne uken er dåpsbilde med håndmalt skytsengel
som holder en liten baby i armene, og et dikt og en personlig tekst
på. MÅ bli ferdig senest i morgen..
Så er det å få ferdig flere sølvhjertebilder og nostalgiske bilder som skal leveres til HomeDesign i Hønefoss. De var veldig fornøyd med første levering, så nå bestilte de flere bilder. Veldig moro, og en ny erfaring å selge fra en interiørbutikk.
I helgen var jeg forresten i et selskap på cafèen på Lunner hvor jeg har en av salgsutstillingene
mine nå - LykkeLiten Cafè. Denne er nyåpnet, og den superhyggelige og dyktige eieren (Torunn) holdt en sammenkomst for venner og kjente. Hun ville at jeg skulle fortelle litt om bildene mine, og det var en nervøs Elisabeth som tilslutt måtte reise seg opp foran mange hun ikke kjente og snakke for seg;) Kom meg da igjennom, og tror det gikk sånn nogenlunde greit. Snakke for slike forsamlinger er nok ikke det jeg er mest vant til, og egentlig ikke noe jeg håper vil skje altfor ofte heller - selv om det må ses på som markedsføring av min lille geskjeft:) Anbefaler forøvrig alle som bor i nærheten av Lunner å ta seg en tur innom denne cafèen. Nydelig mat!
(Innehaver Torunn på bildet)
I går kjøpte vi frukttrær!! Endelig!! Plomme, pære, eple og moreller.. Mmmmhhh:) OG jeg plukket en nydelig bukett liljekonvall:)
Håper du også har hatt en fin helg!
Elisabeth
Lagt inn av Elisabeth kl. mandag, juni 15, 2009 2 kommentarer
fredag 12. juni 2009
Min aller første blogg!
Etter å ha hatt en lang malenatt, og så levert barna på skolen *tidlig* var ikke det å opprette en blogg noe jeg regnet med å gjøre akkurat i dag... men zzzove kan jeg da gjøre senere;)
Det er så mange inspirerende blogger på nettet, at jeg fikk lyst til å kanskje kunne inspirere andre tilbake også. Synes det er flott at man kan lære av hverandre og utvikle gode idèer på sin egen personlige måte.
Jeg maler, og elsker det! Etter jeg startet å prøve meg frem for halvannet år siden, vet jeg at dette er "meg" og at jeg nå gjør det jeg har lengtet etter i mange mange år.. å få være kreativ og kunne glede andre med farger og budskap. Noe de kan pynte hjemmet sitt med, og som kan være et positivt innslag i hverdagen.. slik det er for meg:)
Gleder meg til fortsettelsen hver eneste dag! Ingen vet hva morgendagen bringer... livet er nå!
Ha en strålende helg!
Elisabeth
Et av maleriene jeg har laget i år, liker å ha med tekst på de abstrakte maleriene.. men ikke alltid det passer seg sånn.
Her er teksten:
"Å leve er en kunst alle må lære
Men som ingen kan lære bort"
Lagt inn av Elisabeth kl. fredag, juni 12, 2009 0 kommentarer
Etiketter: Abstrakte malerier med tekst

