mandag 17. august 2009

Snart skolestart...



.. og tenk at mine søte små ikke er så små lenger (men fortsatt veldig søte såklart!;))


Eldstemann begynner i 4. og yngstejenta i 2. Synes ikke det er lenge siden de gikk i barnehagen jeg, hvor blir dagene av? Må innrømme at jeg gleder meg til skolen starter, så vi får litt ordentlige rutiner igjen. Har masse jobb som venter på meg fremover, men produktiviteten har det vært så som så med mens ungene har vært hjemme. Vi bor i et byggefelt med mange barnefamilier, og det er mer eller mindre åpent hus her så ringeklokken vår blir flittig brukt og hyggelig er jo det:)




Brasil og sånn...
Det er fryktelig lenge siden forrige oppdatering her, men jeg har mål om å være litt flinkere fremover! Var fryktelig mye å ordne i forhold til utstillinger, bestillinger og påfylling til butikksalg før ferien. Nå er ihvertfall batteriene ladet opp igjen etter 5 uker i deilige Brasil! Vi har vært der 2 ganger tidligere også, og denne gangen kostet vi på oss 5 dager i Amazonas i tillegg. Det var utrolig spennende, og en uforglemmelig opplevelse for både store og små:) Har vært på tur ute i jungelen og barna har svingt seg i ordentlige lijaner. Vi så apekatter, papegøyer, alligatorer, hilste på ordentlige indianere (sønnen min fikk tilogmed danse med ei ekte indianerjente:)) og vi har prøvd oss på pirajafiske.

Bilder kommer...:)

Blåbærtur
I går var vi på en kjempefin blåbærtur, og plukka med oss et par-tre liter med deilige bær! Ikke så supermye, men målet var å få nok til en blåbærpai - og det klarte vi med god margin:)
Ba et vennepar hit på kvelden, og paien gikk ned på høykant sammen med en god porsjon vaniljeis. Mmmhhhhh :D Vet ikke om oppskriften jeg fant på nettet var den beste, men viktigste var at smaken var god!












0 kommentarer: